Οι Θεραπευτικές Ομάδες του Hehe

Οι Θεραπευτικές Ομάδες του Hehe

Όλα τα παιδιά έχουν ιδιαίτερες ικανότητες και ανάγκες και είναι μοναδικά, με δικούς τους τρόπους και ρυθμούς ανάπτυξης. Γεννιούνται με έντονη την ορμή τους για κίνηση, εξερεύνηση, γνώση, δημιουργία.

Συχνά, όμως, εμφανίζονται εμπόδια και δυσκολίες στην πορεία της ζωής τους, καταστάσεις που δυσκολεύουν το έργο της ανάπτυξής τους, που δυστυχώς μπορεί να εμποδίσουν τα παιδιά να βιώσουν μια ανέμελη και χαρούμενη παιδική ηλικία, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και δημιουργικότητα και να αναπτύξουν το δυναμικό και τις δεξιότητές τους, με ό,τι αυτό σημαίνει για την πορεία τους στην ενήλικη ζωή.

Γνωρίζοντας τη θεραπευτική δύναμη της τέχνης και τους αισθητηριακού παιχνιδιού, στο Hehe διοργανώνονται συναντήσεις θεραπευτικού παιχνιδιού με αισθητηριακά υλικά. Οι συναντήσεις απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με αισθητηριακές δυσκολίες, σε παιδιά με στοιχεία διάσπασης/υπερκινητικότητας ή με έντονη παρορμητικότητα ή/και επιθετικότητα, καθώς και παιδιά με δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση και μειωμένη αυτοπεποίθηση, είτε έχουν κάποια επίσημη διάγνωση είτε όχι.

Σε στενή συνεργασία με τους γονείς, διερευνούμε τα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες, τις δυσκολίες και τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού. Με βάση αυτά τα στοιχεία σχεδιάζουμε δραστηριότητες τέχνης, λόγου, κίνησης και αισθητηριακού παιχνιδιού. Δραστηριότητες κατάλληλες για το αναπτυξιακό επίπεδο του κάθε παιδιού, πάντα σε κλίμα αποδοχής και ενσυναίσθησης.

Επιπλέον, οι συναντήσεις θεραπευτικού παιχνιδιού μας προσφέρουν τη δυνατότητα να παρατηρούμε την αναπτυξιακή πορεία του παιδιού, διακριτικά και αθόρυβα. Να ανακαλύπτουμε τις ειδικές ικανότητές του και να βοηθάμε στην καλλιέργειά τους. Με τη συμμετοχή των γονιών και της ευρύτερης οικογένειας, οι συναντήσεις θεραπευτικού παιχνιδιού μπορούν να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα μέσα στον χρόνο.

Στόχοι των συναντήσεων αισθητηριακού παιχνιδιού είναι:

  • Η εξωτερίκευση των σκέψεων και των συναισθημάτων, η ανάπτυξη του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών
  • Η κοινωνικοποίηση, η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας, η δημιουργία θετικών σχέσεων, η ενεργοποίηση της ενσυναίσθησης
  • Η επεξεργασία/ρύθμιση πιθανών αισθητηριακών δυσκολιών
  • Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και η καλλιέργεια της φαντασίας
  • Η ενίσχυση της παρατηρητικότητας, της αντίληψης, της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων
  • Η εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων με τρόπο φυσικό και αυθόρμητο
  • Η αύξηση της συναισθηματικής νοημοσύνης, η αυτορρύθμιση και ο αυτοέλεγχος, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
  • Η μείωση του άγχους, η χαλάρωση

Στο Hehe προσφέρουμε τις παρακάτω συναντήσεις Θεραπευτικού Παιχνιδιού:

Πρόγραμμα

Τετάρτη & Παρασκευή Κατόπιν Συνεννόησης

15:30-18:30  Ομαδικά Lego Based Therapy                (4-12 ετών)
15:30-17:30  Ομαδικά Messy Play Based Therapy   (2-12 ετών)

Κάθε Μέρα Κατόπιν Συνεννόησης

14:00-20:00  Ατομικό Clay Field Therapy                  (από 4 ετών)
15:30-17:30 
Ατομικό Messy Play Based Therapy   (2-12 ετών)

Για ραντεβού μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2310911941, στο Messenger, στο messyplayhehe@gmail.com ή μπορείτε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος επιλέγοντας το Θεραπευτικό Παιχνίδι που σας ενδιαφέρει και να επικοινωνήσουμε μαζί σας!

Messy Play Based Therapy για παιδιά 2-12 ετών

Οι ομάδες Messy Play Based Therapy είναι η πιο διασκεδαστική θεραπευτική προσέγγιση για παιδιά που χρειάζονται κάποια βοήθεια στην κοινωνικοποίηση, στην αυτοπεποίθηση, στην κινητικότητα, στη δημιουργικότητα, στην ανάπτυξη του λόγου κ.α., είτε έχουν κάποια επίσημη διάγνωση, είτε όχι.

Πρόκειται για μια αισθητικοκινητική προσέγγιση, η οποία εφαρμόζεται είτε σε μικρές ομάδες, με απόλυτο σεβασμό για την κάθε ξεχωριστή προσωπικότητα, είτε σε ατομικό επίπεδο.

Κάποια από τα οφέλη:

– Άσκηση της λεπτής & αδρής κινητικότητας
– Ανάπτυξη του λόγου & της επικοινωνίας
– Μείωση του άγχους, η χαλάρωση, η χαρά, η εδραίωση αίσθησης ασφάλειας
– Ενίσχυση της αντίληψης, της συγκέντρωσης, της μνήμης, της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων
– Επεξεργασία/ρύθμιση αισθητηριακών δυσκολιών
– Επεξεργασία του ψυχικού τραύματος
– Ενθάρρυνση της έκφρασης, της δημιουργικότητας & της φαντασίας
– Ανάπτυξη αυτονομίας, αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης
– Εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων με τρόπο φυσικό και αυθόρμητο
– Σύνδεση μεταξύ των μελών της οικογένειας, η βοήθεια σε ζητήματα προσκόλλησης 

Εκτός αυτών των οφελών, οι συναντήσεις αισθητηριακού παιχνιδιού μας προσφέρουν τη δυνατότητα να παρατηρούμε την αναπτυξιακή πορεία του παιδιού, διακριτικά και αθόρυβα. Να ανακαλύπτουμε τις ειδικές ικανότητές του και να βοηθάμε στην καλλιέργειά τους, μέσω του παιχνιδιού με αισθητηριακά υλικά. Με τη συμμετοχή των γονιών και της ευρύτερης οικογένειας, οι ομάδες αισθητηριακού παιχνιδιού μπορούν να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα μέσα στον χρόνο.

Παιδιά που ωφελούνται από αυτές τις θεραπευτικές ομάδες: 

– Με ΔΕΠΥ
– Με ΔΑΦ ή άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες
– Με κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες
– Με προβλήματα επικοινωνίας και έκφρασης
– Με δυσκολίες στη λεπτή ή αδρή κινητικότητα
– Με εγκεφαλική παράλυση
– Με ψυχολογικές δυσκολίες όπως αγχώδεις διαταραχές, φοβίες, κατάθλιψη

Τα παιδιά εντάσσονται στην -ιδανική για αυτά- ομάδα έπειτα από αξιολόγηση των προσωπικών τους χαρακτηριστικών, ενδιαφερόντων, αναγκών και δυσκολιών, σε στενή συνεργασία με τους γονείς.

Clay Field Therapy για παιδιά από 4 ετών

Το Clay Field Therapy είναι μια μορφή εικαστικής, αισθητικοκινητικής, ατομικής θεραπείας, ευεργετικής για παιδιά από 4 ετών. Χρησιμοποιεί το φυσικό πηλό ως μέσο ώστε να βοηθήσει το παιδί να εκφράσει και να επεξεργαστεί τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις εμπειρίες του. Πρόκειται για μια προσέγγιση ολιστική και σωματοκεντρική, ενημερωμένη όσον αφορά το τραύμα, την προσκόλληση και τις αισθητηριακές ευαισθησίες, η οποία προσφέρει μια σταθερή και ασφαλή βάση, μια πολύτιμη εμπειρία γείωσης, ηρεμίας και συγκέντρωσης και αποτελεί μια μεταμορφωτική προσέγγιση.

Η θεραπευτική αυτή προσέγγιση αποδεικνύεται πολύ χρήσιμη για παιδιά με: άγχος, νευρικότητα, στρες, δυσκολίες προσκόλλησης, τραυματικές εμπειρίες ζωής, μαθησιακές, αισθητηριακές και συμπεριφορικές δυσκολίες, δυσκολίες προσοχής και συγκέντρωσης, απώλεια – πένθος, φόβο, θυμό, απουσία δημιουργικότητας κ.α.

LEGO Based Therapy για παιδιά 4-12 ετών

Η LEGO Based Therapy είναι ένα τεκμηριωμένο πρόγραμμα κοινωνικής ανάπτυξης, βασισμένο στο παιχνίδι με τουβλάκια LEGO, σχεδιασμένο για παιδιά με δυσκολίες στην επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και τη συμπεριφορά, το οποίο ξεκίνησε από τον παιδιατρικό νευροψυχολόγο Dr. Daniel LeGoff στα μέσα της δεκαετίας του 1990 (LeGoff et al, 2014).

Πρόκειται για ένα διασκεδαστικό πρόγραμμα ομαδικών συναντήσεων όπου, σε κλίμα εμπιστοσύνης και σεβασμού προς την κάθε ξεχωριστή προσωπικότητα, τα παιδιά δέχονται τη βοήθεια που χρειάζονται ώστε να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν νέους τρόπους επικοινωνίας, πιο κατάλληλους και βοηθητικούς, παίζοντας το πολυαγαπημένο τους παιχνίδι!

Μαθαίνουν να επικοινωνούν και να αλληλοεπιδρούν με θετικό τρόπο, εξασκούν κοινωνικές δεξιότητες, αναπτύσσουν σχέσεις μεταξύ τους, εξασκούνται στο να επιλύουν προβλήματα, ασκούν τη λεπτή κινητικότητα τους. Παράλληλα, οι έρευνες δείχνουν πως μέσα από το παιχνίδι αυτό μειώνεται το στρες των παιδιών, αυξάνεται η αυτοεκτίμηση, ο αυτοέλεγχος και η αυτογνωσία.

Οι ομάδες αυτές είναι ιδανικές για ηλικίες από 4 ως 12 ετών και απευθύνονται σε παιδιά:

– Με δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες
– Με αγχώδεις διαταραχές, με φοβίες, κατάθλιψη
– Με ΔΕΠΥ
– Με ΔΑΦ
– Με άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες

Τα παιδιά εντάσσονται στην ιδανική για αυτά ομάδα έπειτα από αξιολόγηση των προσωπικών τους χαρακτηριστικών και αναγκών.

Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη φαντασία, το σώμα, τη σκέψη και τις αισθήσεις τους, μέσω του αισθητηριακού παιχνιδιού και της κίνησης, μέσω υλικών όπως ο φυσικός πηλός, τα χρώματα και η άμμος, μέσω λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας. Σταδιακά, το παιδί καταφέρνει να «μιλήσει», ακόμα κι αν δεν έχει το λεξιλόγιο που χρειάζεται για να εκφράσει τα συναισθήματα, τις συγκρούσεις, την πίεση που μπορεί να νιώθει. Ακόμα και τα πιο «τραυματισμένα» παιδιά κατορθώνουν να εκφραστούν, αλλά και να ανακαλύψουν τις ικανότητες και τον εαυτό τους και να εξασκήσουν τις δεξιότητές τους, μακριά από κριτική και πίεση μέσω του αισθητηριακού παιχνιδιού και της επικοινωνίας.

– Messy Play, Art & Therapy by Hehe